söndag 20 maj 2007

Tonårshjärnor

Alltså ibland funderar jag hur en hjärna i huvudet på en 15-årig grabb fungerar...........

Gänget hade lite trist idag och satt i en park vid några gungor. De började tävla, och så fick någon en snilleblixt *eller vad man nu kallar det*.
De skulle gunga i takt så högt det gick och hoppa över det staketet som inramar själva gungparken. Ni fattar vart jag ska komma va?

Alla hoppar samtidigt .....ingen hamnar på andra sidan....ingen hamnar på samma sida som gungorna.....alla hamnar _PÅ_ staketet.
Så nu går det 4 grabbar i 15-årsåldern med diverse plåster lite varstans på sina kroppar, här i vårt bostadsområde.

Min 15-åring får nu höra sin 7-åriga broders kommentar:
-Man kan inte hoppa till andra sidan staketet ....det är för långt!

Jag säger precis ingenting....jag bara ler .
Och så hoppas jag att de lärde sig sin läxa om än lite sent....man ska inte hoppa från gungorna.

Inga kommentarer: