fredag 16 maj 2008

Tummar som trummar

Sitter och väntar. Har tjatat hela veckan på diverse personer som ingår i familjen, om att det är dax att sätta lite fart, om vi ska hinna med det vi vill innan gästerna dyker in på söndag.
Själv valde jag att lägga mig med magsjuka igår. Familjen har turats om sista veckan med den mindre trevliga sysslesättningen. I dag är jag mest matt i kroppen och skulle helst vilja lägga mig i sängen och bara vara, men när jag går på sparlåga går resten av familjen på den samma. Så idag är det bara att verka pigg så man får igång dem.
Men jag lovar igång ska de! I dag visar jag ingen mercy :)

På dagens att göra lista står det:
Handla basen för buffèn
Baka tårtbottnar
Gå till Masses klass kakfrossarbjudning
Göra köttsoppa
Städa hallen nere
Röjja i min stökhörna i köket

...........................

Okej längre än så kom jag inte innan jag var tvungen att avsluta. Jag kan nu berätta att de 4 första punkterna i min lista är avverkade. Soppan kom inte på bordet förens vid kvart över 7, ovanligt sent.
Jag hann också avverka 2 mycket dryga tonåringar och en arg make. Tänker inte dyka närmare i det då jag fortfarande ångar en anings efter den persen :)

Nu är det betydligt lugnare.

Inga kommentarer: