söndag 27 juli 2008

Pustat ut

Jag var extremt trött när jag kom hem i fredags. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag hade räknat med lite ensamtid med varje barn, men när de upptäckte spelautomaterna på båten så var det svårt att slita dem därifrån.

Emilio vart ganska sur då han inte vann storkåvan, och det var ju klart att det var svårt när man spelade med hjälp av en spelovan assistent. Emilio har svårt att sätta ord på hur han vill ha det. Och humöret gick ner när jag vann hela tiden.

Sista timmarna på båten hem så blev det så att jag spelade med 2 euro åt Emilio, vann 4 och spelet efter 6 euro. 2 euro blev alltså 10, plockade hem dem stoppade i 2euro igen , fick komplettera med 1 st 20centare sista spelet och drog hem 40 euro.
Resultatet blev att vi klev av båten med en strålande glad Emilio. Han gick på båten med en svensk hundring och kom av den med 480:-
Några av pengarna åker nog ner i Mac Donalds kassa under veckan som kommer, om jag känner sonen rätt :)

Marri som varit lite sådär med att åka iväg, tyckte det var kul att få åka med den nyare båten i Silja Lines skeppstall. Lite större affärer och mer överskådlig parfymavdelning. Vi gick där många timmar och det blev 4 herrdofter och endast 1 damdoft, Salvador Dali , Little Kiss. Första i det märket för min del, brukar mer gå åt citrushållet i mina val, men denna passade faktiskt mig.

I övrigt saknar jag min äldsta dotter Cessi, hon har bott hos pojkvännen över helgen. Och då fattas hon framför datorn i sitt sovrum, dessutom är hon en av få, som frekvent uppdaterar sin blogg så man har nått att läsa :)Hör ju inte direkt till vanligheterna nu under sommaren.(länk vid sidan om)
Jag försöker dessutom få helt klart att, sonen med kompis kommer att måla hallen nere + 1 sovrum nu på tisdag. De vill gärna tjäna pengen, men det där med att komma igång kan vara trögt, speciellt nu när det är så varmt. Jaja, anars får jag väl själv.
Hallen ska bli vit, med grå/lila detaljer. Grabbarnas sovrum ska bli lemonadfärgat, alltså ljus milt vaniljgult. Målet är att ha spelkonsoller och sådant krafs däruppe när det blir klart. Men som sagt färgen måste på väggen först.

Inga kommentarer: