tisdag 12 augusti 2008

Emilio 14 augustisar

Idag fyller Emilio 14 år. Det känns lite konstigt och lite speciellt med honom.
Han kan ju inte hålla sig inom mallen, hela han är ju så speciel på alla plan :)
Rent fysikskt fyller han ju 14 , men i sinnet är han i bästa 7-8 årsåldern rent generellt.
Hans önskelistor har sett likadana ut nu i 5 år. PS2 spel i alla sorter och så några filmer. Spel får han för det mesta i år i form snällare oblodiga modeller, annars gillar han ju Tekkenspelen. Ett presentkort fick han däremot på ebgames så då kan han välja själv. Mobil, pengar och så lite kläder.
Jag letar efter Mr.Bean tecknat filmer. Har ni sett dem någonstans på internet? Har de släppt dem överhuvudtaget?

Nu är snart maten klar och tårtan står i kylskåpet. Iår har E själv varit med och satt ihop den, tillsammans med storasyster tillika dagens assistent. Det märks att han tycker om att ha Cessi som ass. De sitter just nu och chattar på msn med E:s kompisar. Tidigare innan tårtmakandet, satt de och skrek ikapp när svenska flickor gjorde mål mot Kanada i OS. E gillar fotboll, men Cessi brukar vara helt ointresserad, men hon är en riktigt bra hejjarklack.

Med mig själv har jag haft en riktigt tuff dag, får se om jag får anledning att återkomma om det. Tankar måste sorteras.

2 kommentarer:

-Nena- sa...

Lite sent kanske men stort grattis till den nyblivna fjortonåringen.
Jösses vad tiden går. Märker det på andras barn men inte på mina egna... J var ju bara runt tre -fyra då vi sågs och nu blir hon 12.

mie sa...

Åhhh.... syster! Jag som hittat felet och hade behövt dig som bollplank :-( Förstår om du inte orkar nu när du snurrar i kontoret du med, så jag får väl vänta eller kolla om syster-Yster har ork och tid i stället. Men du vet att jag tar mig tid till dig om du behöver :-)
Puss och kram