torsdag 18 september 2008

Det här med besöksstatestik i bloggar

Besökstatestik och räknare på bloggar är nog både på gott och ont.
När jag började blogga på allvar i maj, var det efter att ha spanat på min systers blogg innebandymorsan, självklart kände jag tävlingsinstinkten i mig.......ja , syster och jag tävlas på skojs ibland. Så jag fixade min räknare.
Så igår , så verkade min räknare fått spatt, bara på få timmar hade jag fått en massa besökare, speciellt på min andra blogg storfamiljen, men det syntes att det studsade över hit. Jag kunde inte förstå vad som hände.
Men så ringde min vän Annika, och berättade att hon mailat Katerina Janouch och tipsat om min andra blogg, och hon i sin tur skrivit ett par rader om det, först då föll myntet ner.

Gick faktiskt runt en bra stund och grämde mig både över att jag inte hunnit skriva fler inlägg i bloggen och att jag inte stylat den.....ja, Annika, det är konsekvensnotan man får ta med att ha en besöksräknare :)

Nu får vi bara se om jag lyckas uppnå den nivån på bloggen som det var tänkt, den är ju ändå bara lillbebisen ännu så länge. Det är kul med många besök, men kan ge en lite lätt prestationsångest. Jag försöker stå över det, för att hinna med den där tvätten, hallen och just det fotbollsträningen.

Inga kommentarer: