torsdag 25 december 2008

Julklappar till en mamma

Vad får en mamma till 7 ungar i julklapp?

Allt möjligt kan jag säga. Från den skolgjorda lilla tomten i trä och fårull, till den önskade finsjalen till finkappan.
Av mina tjejer fick jag de 2 böcker jag tjatat om de sista månaderna, nämligen "Den hemlige kocken" och "Äkta vara" av Mats-Eric Nilsson. Den förstnämnde redan startläst. Jag konstaterar snabbt att det är fackböcker jag klarar av att läsa, det krävs ett visst skrivsätt för att jag ska ta mig igenom sådana böcker. Herr Nilsson har det rätta stuket.

Sedan känner jag att jag måste få skriva lite om den mest omtalade chokladasken varje jul. Jag kan skratta så gott åt vad andra säger och skriver om asken, tills jag kommer på att vi själva i familjen är väldigt .....hur ska man uttrycka sig?..........."svensson", kanske?
Jag har inga svärföräldrar i livet som kan ge oss den, min mamma skickar några påsar tomteskum (en familjetradition det med). I vilket fall som helst innebär det att vi måste köpa den lilla röda asken själva.
Vad alla andra skriver/säger så måste det vara den röda. Däri ligger det iallafall något som skulle kunna likna mörk choklad till skillnad från den bleka gula asken :)
Jag talar så klart om Aladdinasken!
Den ska öppnas till Kalle Anka och gå bordet runt tillsammans med skålen med tomteskum. Skulle vi köpt någon annan chokladask skulle det bli vilda protester hos barnen.
Och ja, i vårt hus får man ta från undre lagret innan det övre är slut......men bara 1.

Inga kommentarer: