söndag 22 februari 2009

Gillar du fylliga/kraftiga viner?

Det gör jag!

Just därför vill jag faktiskt tipsa om ett prisvärt och gott rött sådant:

Arboleda Carmenère 2007 (nr 6698) från Chile
Distrikt Colchagua

Doft Mycket fruktig, pepprig doft med karaktär av rostade ekfat, inslag av svarta vinbär, grön paprika, muskot och lakrits.

Smak Mycket fruktigt, pepprigt vin med karaktär av rostade ekfat, inslag av svarta vinbär, grön paprika, muskot, kaffe och gräs.

Jag själv skulle vilja lägga till en svag tobak i eftertonen, utöver systembolagets beskrivning

Avnjuts bäst till smakrika, gärna grillade, kötträtter. Främst rött kött, skullejag vilja påstå.

Mycket prisvärda 99:-

Som ni kanske förstår så har vi försökt njuta av helgen till max. Ätit gott, vilat och tagit det riktigt lugnt.
Idag söndag,är det dock lite mer i görningen. Masse har haft fotboll på morgonen och jag hängde med. Medans han spelade, tog jag mig en powerwalk i snöovädret. Så länge som jag inte fick snöpisket i ansiktet var det härligt och riktigt behaglig promenad.

Nu känns det helt rätt att bara få goa in sig resten av dagen. Men först ska jag och mannen göra klart laxgratängen, ny rätt vi valt att testa på barnen. I nuläget är de skeptiska, de har ingen god erfarenhet av lax. Men de tycker åtminstone att det doftar gott.

Inga kommentarer: