onsdag 25 mars 2009

En nybliven 17-åring i huset

Nu närmar sig tidpunkten för födslotiden av Alle. Han mitt andrefödde barn, men förstfödde son. Med 9 veckor för tidigt och en späd vikt på 1640 gram, var han inte stor på jorden.
Det är han däremot nu. Innan sommaren är över kommer det garanterat vara han som tittar ner på mig och inte tvärtom.

Ny upplevelse denna födelsedag, var att han inte önskade sig något speciellt alls.
Så man fick själv fundera ut vad han kunde tänkas gilla/behöva.
Dock slank det ur han nyvakna lilla mun att en tjockare silverkedja skulle vara lite nice.
Tack sa jag, och drog till stan medans han somnade om :)

Han är nu ute med kompisarna, och han såg nöjd ut när han gick. Så jag tror han kände sig nöjd med sin dag.

Själv är jag ganska slut och bör leta upp kudden. Ikeas förvaringsavdelning skall få ett besök av mig imorgon, helst vid öppningsdax.

God natt

2 kommentarer:

mie sa...

Du är inte en perfekt mamma du är bara tillräckligt bra!!!
och det är allt som behövs för att det ska bli bra människor av de små liven.
Kramiz på dig systeryster!!!

mie sa...

Jag tror nog att det är dax att läsa min blogg!!!
Jag har kopierat Skalmans svenskauppgift för jag tänkte att den kunde vara av intresse för dig.
http://floorballkeeper.blogspot.com är adressen och jag lovar att jag fick mig ett gott skratt ;-)