tisdag 15 april 2008

Karnolds gräddkola

Sitter här med lite nostalgikänsla. Huset är helt tömt på barn och make, bara jag och rufsig hund......ja, och så min nyinköpta påse med Karnolds gräddkola såklart :)

Dessa små chokladindränkta kolor har följt mig i hela min uppväxt, från skolstart ca. Hade en period i 6:an då det var det enda ätbara godiset.....innan jag upptäckte Jappen och efter den Kexchokladen. Innan skolstart ville jag ha yankiebar, helst inköpta på taxfree på båten mellan Göteborg och Fredrikshamn. Då visste man att de var färska och så köpte man i paket om 10 st och det kändes som man hade mycket godis.

Egentligen borde jag skämas lite, jag har nämligen deklarerat godisstopp för mina små under veckorna,och så sitter man här själv och roffar. Men jag har faktiskt varit ganska så godisduktig förra veckan, så en liten påse är jag värd.
Dessutom stod jag för första gången på flera år i tvättstugan igår, vår torktumlare strejkar just nu och reparatören kommer först på torsdag. Kändes bra efteråt närman kom hemmed all tvätt vikt och sorterad bara att lägga på plats, men min kropp värkte en del. 9 maskiner på 3 timmar blev det. Nu är det meningen attläsaren ska tycka synd om mig...............ville bara förtydliga det:)

Nu ska jag och min påse Karnold tradera ut lite plagg

http://www.tradera.com/category/cate...e=0& sortby=6

Återkommer

2 kommentarer:

mie sa...

Alla vi som älskar Karnolds klappar nu klapp, klapp :-) Åhhh... vad avis ja e nu :-( Ja, vill osså ha!!!
Ska smyga mig iväg till affären en snabbis tror jag - för inte räcker väl 7 liter mjölk till i morron???

Annika sa...

Hej vännen!
Dom är goda, gräddkolorna, det håller jag med om.
Är ju hemma med mannen och lilla M den här veckan. På måndag börjar allvaret ;). Skall jag klara mig helt själv mellan 07.00-18.00?

Undrar om du vill ses, kanske redan på måndag?

Kram!