torsdag 10 april 2008

Några som tjatar :)

Okej då, jag ska väl försöka få till något här idag. Orsak till frånvaro är att min mellantangentknapp sådär halvvägrar reagera på mitt kommando.
Jag har ju skrivit att jag är teknisk, men en sönderklämd tangent är mer än vad jag klarar av. Jag väntar in åtgärd från laptopsägaren. Så hav tålamod.

Vi (jag och minsta dottern Simone) har ett nytt favoritord tillsammans.
Alltså när man bor så många tätt ihop så händer det ibland att det blandas allsköns lukter, några mindre trevliga kanske, men ack så roliga att skoja om. Frågan är nu om Simone verkligen ämnade sin kommentar som ett skämt eller om hon menade det, du får välja själv.

Vi sitter i vardagsrummet och någon lämnade en mindre angenäm doft. Alla är tysta, Simone sniffar med näsan på sitt söta lilla vis, och jag frågar henne leende vad hon känner för doft............hon lägger på sitt stora smile.....sniffar lite till så det hörs genom näsborrarna........så utbrister hon "-FANTASTISKT!!!"

Kan familjen ha en ny storsäljande parfym på gång? Hur kan man annars tolka det betyget?

Yes......jag tror vi blir rika snart! :D

Ordet fantastisk är just nu ett ord som förekommer ofta mellan oss, och jag måste hålla med henne om att ordet är kul att lägga på tungan. Ett ord vi nog använder för sällan.

3 kommentarer:

mie sa...

Haha... enligt Simones stora kusin ute på Ekerö så tycker man alltid att sina egna smultronpuffar luktar gott :-)
Dessutom har både du och Simone rätt - Fantastiskt - är ett ord som smakar gott på tungan och borde användas som godis :-)

Lollo sa...

:D de säger alltid rätt saker - eller helt fel.

Jättekul att ha hittat till din nyvaknande blogg i alla fall

// Lotta (aff feb-03 öven om O kom i mars...)

Lotta Danielsson sa...

hm, vet ej vad jag använde för användarnamn nyss. profilen fungerar ej. Detta fungerar dock även om blogger-bloggen är orörd sen länge, riktig blogg finns på http://www.curious.nu