lördag 17 maj 2008

Full fart

Dagen började ganska så argt kan man säga. Det blir lätt så när man inte får sova på natten. Men jag antar att jag får skylla mig själv som satt 7 barn till världen, det är liksom inte storbarnsmammor förunnat att få beklaga sig ;)

Jag kan iallafall tala om att det var länge sedan mitt kök var så fint, och skorna stod på så fin rad i hallen. Fint knall lila pioner och starkt oranga elegance nejlikor lyser upp på det svarta matbordet.

Tårtorna står klara på sånär grädde, och garnering i det överfulla kylskåpet, ska bli spännande och se hur vi får ihop det imorgon när buffèfaten skall göras och antagligen stå kyligt innan gästerna kommer. Det blir en utmaning.

Nu ska jag sista stunden innan sänggåendet roa mig att knåpa ihop ett dåligt diktrim som jag ska dedikera till Cessan imorgon. Självklart ska det verket läggas upp här för allmän beskådan :)

Ses!

Inga kommentarer: