tisdag 20 maj 2008

Livet i familjen enl. Simone

Simonepåne som jag brukar kalla henne har suckat lite idag. Allt har liksom inte fallit henne i smaken verkar det som.
Okej, sånt è livet ibland, gilla läget gumman:)

Hon fick iallafall chansen att förklara hur denna familj låter när den är på dåligt humör, så här kommer det :

Frågan lyder: Hur låter?

Hur låter pappa?
-NEJ!!!

Hur låter Cessi?
-TYSTA!!! (sitter vid datorn i djup meditation....eller nått typ http://bdknapp.blogspot.com

Hur låter Alle?
-STICK, SKITUNGE! (16 åroch superkänslig för höga ljud som man inte själv tillverkat)

Hur låter Marri?
-OCH???? (Fjortis ut i fingerspetsarna)

Hur låter Emilio?
-MAAAMMMMAAAA! (vägrar klippa navelsträngen)

Hur låter Raffe?
-dadadada (leker bebis)

Hur låter Masse?
-BUHHHHHUUU (8 år är en känslig ålder........tydligen)

Hur låter mamma?
-JAG ORKAR INTE MER!!!!!

Efter den kommentaren visar min dotter med hela teaterregistret hur jag ser ut när jag säger meningen. Hon sliter sitt hår drar handflatorna hårt över kinderna och ser allmänt galen ut i ögonen............

Alltså jag säger inget mer, men visst drar det lite i mina mungipor.....hon är inte långt ifrån sanningen *s*

1 kommentar:

vicke sa...

;0) Men hjäääälp är Masse redan 8... Jag hajjar nog inte hur länge sen det var vi sågs.. Kanske borde ändras på till sommaren.
Va rolig Simone är.. Hon har ju oxå blivit stora tjejen sen sist!!!

Hälsa alla!! Kram Vicke