torsdag 1 maj 2008

Valborg överstökad

Känns ju skönt som tonårsförälder att Valborgsfirandet är över för iår. Det vart inte alls vare sig blodigt eller särskilt försupet.
Firar själv inte alls. Men av någon anledning så tycker mina tonåringar att det är ett intressant fenomen. Jag har dock noterat min äldsta dotters blogg där hon dementerar att hon skulle gilla valborgsfirandet. Och hon gör det på samma grund som jag själv :).........

Hur kan vi vuxna begära att våra ungdomar ska hålla sig nyktra vid brasan, när vi själva druttar på baken i all fyllevinglighet?

Jag skulle ha vandrat i valborgsnatten var det tänkt men låg nerbäddad med magkatarr ala riktig stygg. M tog bilen en sväng i området, han lyckades inte lokalisera sonen, men en av hans vänner som hade lite koll.
Sonen kom hem i tid och med bägge fötterna förankrade i jorden. Han verkar på sitt tonårsvis ändå lyssna lite på oss, även om han inte vill visa det utåt.
Alle om du läser detta så ska du veta att jag älskar dig så mycket man bara kan som mamma, och vill bara ditt bästa. Medveten om att det är väl packeterat i en massa tjat och gnat. Men någon har sagt att jag faktiskt gör rätt i att tjata, så jag tror jag fortsätter på den linjen :)

1 kommentar:

mie sa...

En bra morsa är en pinsam och tjatig kärring som gör att man får ta ut sina aggresioner på någon som man vet älskar en ändå!!!! Fortsätt tjata!!!
:-)