torsdag 29 maj 2008

Virusar finns överallt enl. Masse

Okej, i sak har sonen helt rätt att virusar finns överallt Det är sättet han uttrycker sig på som gör det så festligt.
Masse är sjuk i något modell influensa tror jag. Han hostar dock som värsta sortens lunginflammation så jag är lite osäker. Han frågar om det är farligt och är sådär som pojkar/män kan vara när de är sjuka :)
Jag talar om att är det lunginflammation så har han nog mest ont i bröst och rygg, men eftersom han också verkar ha ont i ben och armar så är det nog "bara" ett virus. Det är då Masse ber mig hämta 2 tops.
Jag gör det förstås ,nyfiken på vad han skall ha dem till. Det visar sig att han ska topsa öronen för virus finns överallt och i öronen kan han ta bort dem :)

Så nu vet vi, topsa öronen så kanske man blir frisk.....eller nått :) Jag ska ärligt inrömma att sonen hade mer än 40 grader i feber och jag tror han yrade lite. Men tänk om det var sant, då skulle det vara smidigt att bli frisk på, och tops skulle vara svindyrt.

1 kommentar:

-Nena- sa...

Ja tänk om det vore så enkelt att man kunde topas bort sjukorna.
Fast då hade man nog fått gå till läkaren och fått tops på recept.
/Nena

http://nena.bloggagratis.se/