torsdag 5 juni 2008

Kommentera vädret

Jag brukar nästan alltid prata väder. Ett bra samtalsämne i alla sammanhang i stort sett. Kom på att jag faktiskt inte omnämnt vädret en enda gång i bloggen. Så i brist på annat ämne så hyllar jag härmed solen!
Älskar det vädret och gärna i riktigt varm form. Mina ungar likaså, tack för det.....vem det nu är man tackar för det? Lägger in en liten reservation för Cessi den store, hon gillar blek porslinshud.
Vi andra tävlar flitigt om vem som är brunast. Just nu slår ingen de små, de har ju varit utomhus hela dagarna med dagmamman. Visserligen bonnbränna, men dock mycket sådan:). Men vi stora eftersträvar såklart den jämna fina brännan:)
Jag kan tala om att jag aldrig vinner eftersom jag är ljushyllt, jag behöver dock inte vara rädd för att det ska bli smutsbrunt, som en liten tröst.

Mitt hemliga vapen iår är Doves brun utan sol kräm,i denna familj är alla medel tillåtna :D Jag antar dock att med fortsatt kanonväder lär jag ligga långt efter inom en vecka eller två.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig! Ja vädret är underbart. Måtte det inte bli så att det blir dåligt lagom till de flesta har semestrar... Som förra året. Förstår att du ligger i lä med brännan i jämförelse med övriga familjemedlemmar :). Ha det!