tisdag 17 juni 2008

Packningsfenomenet

Detta är faktiskt väldigt lustigt, det slår aldrig fel för min del.

Jag värmer upp och fokuserar på min syssla och sätter fart, och så upptäcker jag efter någon timme att jag inte alls packar! Vad tror ni jag pysslar med istället?
Jo, jag städar!

För att packa måste man ha plats, för att få plats måste man se till att all ren tvätt viks och kommer på plats, att tvättmaskinen går för fullt och att ytorna man lägger den tänkta packningen på är åtminstone något så när dammfri. Jag har således inte kommit längre än till det.
Jag ska dock invänta Marri, hon får nämligen förbereda medans jag stryker lakanen som ska med. Det är det enda jag stryker innan resan, och det endast för att det ger mer plats i väskorna. Man vill ju inte låta för överambitiös :)
Plaggen stryks på plats istället, det blir ju ändå så skrynkligt på vägen.

Raffes plåster på halsen börjar lossna lite, vi klippte bort fliken. Han har inte ont längre och är hos dagmamman. Ikväll vill han bada, vi ska försöka dröjja med det tills imorgon. Men onekerligen har han rätt i att han är ganska så smutsig, han tjatade om det hela morgonen.

Nu återgår jag till mitt strykjärn....

1 kommentar:

mie sa...

Haha syster-Yster, du är välkommen hem och packa hos mig!!!
Vad gäller Raffe och bad så tror jag inte du behöver oroa dig - han ligger väl inte under vattnet när han badar??? :-)
Nåja, nu ska jag väl försöka städa lite eftersom att det är några veckor kvar till packningsdax här uppe i norr. Ha det gott och hälsa hela Familjen