måndag 16 juni 2008

Lätt apatisk idag

Har verkligen inte tid att bara sitta och jäsa. Men när gårdagens krischock lagt sig kunde jag inte sova alls, när jag började slumra in vaknade sonen och hade ont.
Ville ligga på min mage, sa han, och det fick han ju såklart.

Raffe har fått vara hemma idag såklart,mer vild än tam om jag får säga. Antar att han idag fått ut lite frustration över det som hände. Han lyckades inte sova vila heller mitt på dagen, somnade först nu kl 20:30. Han har alltså hållit igång från 03:44, nästan hela 17 timmar! Ungefär som när han var liten.

Så trots behovet av att börja packa för de 2 underbara veckorna jag inbillar mig att få i danmark, med start fredag denna veckan, så väljer jag att jäsa. Jag orkar inget annat.
Äldsta dottern kollade in mina gedigna skrivna komihåg listor, skakade på huvudet och säger att det är listornas fel att jag känner stress. Jag håller för öronen och vägrar erkänna att hon kan ha rätt......för mitt motto är, samma som jag skrev igår ju! Den punkten kan man inte ändra på, absolut inte och nej! :D
Mamma har alltid rätt!
Hon får säga sådant när hon blivit bebismyndig helt enkelt, och då bara till sina egna barn :) Visst?!

Marri, dottern jag för sällan nämner. Hon är för snäll eller för arg för att kommentera här för det mesta. Jag menar......va???ba!! vadååå eller va e reeee?
Men hon är också väldigt skojsig på en speciell fjortisnivå.
Hon skulle ut idag och har lånat högtalare till sin mobil, dessa hänger runt hennes hals och alla som vill, och inte vill, får lyssna på hennes musiksmak. Och så vill hon påstå att hon _inte_ är fjortis. Det får mig att le iallafall.
Föreslog att hon skulle gömma högtalarna i luvan på sin tröja och jazza omkring som en levande jukebox, men hon tyckte jag var pinsam......jag förstår bara inte skillnaden :)
Jag fortsätter kalla henne "min fjortis" ett tag till , hon fyller ju förtusan inte moppe förens i september!

Nu finns bara en sak kvar för mig idag, nämligen kudduppsökning. Vi ses!

1 kommentar:

-Nena- sa...

Skönt att läsa att det är fart i sonen idag även om det lät lite maffigt med nästan 17 timmar.

Listor ja, sådana har jag också så fort det är något och jag tror nog att dottern din kan ha lite rätt... men då bara lite ;)