tisdag 15 juli 2008

Blokhus

På Danmarkssemestern så bodde vi i ett hus i Blokhus. Vi hade bara 150 meter ner till den breda lena sandremsan. Det gicks en del promenader.
Vid Blokhus går det en lång strandremsa, tror den är längre än 2 mil, där solar man inte bara utan det är även en helt fantastisk vägstrecka på väg 55. Man kan alltså helt enkelt köra bilen längs med,med klitter på ena sidan och fantastiskt hav på den andra. Under däcken rör sig den hårt packade sanden.
Häftigt är ordet!

Vägen underhålls såklart och fler ggr om dagen körs det och inspekteras så man kan åka utan risk. Fina dagar parkerar man längsmed drar ut stolar och campingbord och låter barnen bada medans man solar och så grillar man på kvällen.

Blokhus har en historia som gammal fiskeby, de vita fiskrensstugorna står fortfarande på rad, men är numer inredda som små solstugor med små pentry Jag skulle nog kunna ge min ena hand för en sådan liten låda tror jag. Inte mycket för världen egentligen, om man kunde bortse från vyn, det kan inte jag. Så jag vill ha!

Inga kommentarer: