måndag 7 juli 2008

Djup inandning, långsamt utblås............

Okej en bra profylaxövning kan även användas till att lugna en ganska uppstissad morsa, med ett helt badrum fullt av restvätt och ett kök som närmast beskrivs som ett större bombnedslag.

Sent i lördags kom vi hem, tyvärr ville inte solen och de 28 graderna följa med. Vi steg ur bilarna och blev närmast chockade över den kalla nordvinden som hårt smekte våra lätt solbrända armar och näsor,och min totalt sönderbrända rygg.

Söndagen sov vi alla ovanligt länge och jag fick bort allt i alla påsar somman av någon anledning får med sig från bilsemestrar.
Ena systra mi kom förbi och hämtade lite Ymer och tillhörande strössel och riktigt old fashion brun farin. Dessa saker är nödvändigt ont att ha med sig från vårt danska land. Finns inget godare enl oss :)
För er sominte vet vad Ymer är, så är det en sorts mycket krämig fil med en särskilt god smak, denna äts med ett lager brun farin och ett tillhörande Ymerströssel som består av rostade rågbrödssmulor.

Idag låg jag kvar i sängen till över 12, kollade in allsköns klädkataloger som kommit med posten. Det var när jag kom ner i köket som min sköna lunk böts till en mer stissig variant.
Man kan lugnt påstå att det inte finns många medlemmar i denna familj som gillar att plocka efter sig iallafall, och tillsammans med all oöppnad viktig post och lite inköpta småprylar vart det lite för mycket.

Cessi och Alle (de 2 stora) åkte ju hem tidigare från Danmark och Cessi drog till Arvika några dagar efter hemkomst. Alle har haft huset för sig själv. Som 16-åring måste jag säga att han hållit det ok, men med några smärre incidenter. Det tog 2 dagar att få fram sanningen och man kan bli förvånad över tankegångarna hos en tonåring.
Jag menar, öppnar man sina föräldrars flaska champagne som legat i kylen och väntat på en 21 årsfirande, och inte hittar korken som flög iväg. Att sedan påstå att det är någon av kompisarna som troligtvis konfiskerat den, och så hittar vi korken i en bokhylla.....så blir det lite svårt att hålla minen uppe med sin story från start ;)

Så ni ungdomar som råkar dyka in här och läsa detta stycke, i all välmening: Hittar ni inte alla tillbehör till era bus streck, tala sanning på en gång. För det blir så himla mycket jobbigare att konfronteras både med det ursprungliga problemet och det nya med att man ljugit om saken.

Själv är jag ganska putt på saken. Jag hade sett fram emot att öppna den där flaskan.....det var dyra droppar.

Ja, jag får helt enkelt fortsätta med min profylaxandning en tag till helt enkelt.

Inga kommentarer: