tisdag 8 juli 2008

Idag kliar det

Det var många år sedan jag faktiskt brännde mig i solen så pass mycket att jag fjällat. Men imorse kunde jag då konstatera att nu var det ett faktum, och inte så nådigt heller, ser jag efter duschen.
Och det kliar ordentligt, och jag surar på mig själv för att jag var slarvig med insmörjningen på ryggen.

Resten av familjemedlemmarna typ bryr sig inte ,utan tycker att jag får skylla mig själv.......lätt att göra sånärman har så bra pigment som de. men jag gottar mig i smyg åt gubbens solbrända fötter som faktiskt fjällar de med, enda skillnaden är att han inte haft ont av sin bränna som jag. Men fjällar gör han likväl :D

Väntar i övrigt med spänning på att min svåger ska meddela hur det gått med mötet med kirurgen. Han ska få en viktminskningsop och han är taggad till tusen. Det vart nog meningen att han skulle varit däri början av denna vecka, men det blev flyttat till nu på torsdag. Jag unnar honom verkligen all framgång i sin viktresa, han har allt att vinna, inget att förlora.

Föresten så har nämnd svåger satt lite Böda sand griller i huvudet på mig. De vistas där någon/några veckor varje år i sin husvagn och ska dit om någon vecka. Tyckte vi skulle hyra en stuga där och umgås även med min 3:dje syskon/svåger del som också ska dit :)
Upptäckte dock att det var både dyrt men framför allt fullbokat den veckan. Nästa år kanske vi åker dit.

2 kommentarer:

-Nena- sa...

Jag lider med dig och din bränna... kanske för att jag just har det precis likadant fast på framsidan av kroppen ;)
AloeVeraGel är min nya vän.

Synd att det var fullbokat för det är väl Öland som menas? Då hade vi kunnat sett en stund kanske.

Lena sa...

Du skojjar med mig Nena! Visst var det Öland jag menade, och så ska du dit. Har precis tröstat mig med att vi åker 1 vecka till Danmark antagligen på höstlovet. Men det hade ju vart väldigt kul att få återse dig och din familj med.

Aloe är outstanding min är dock slut nu :)