måndag 21 juli 2008

Syskonkärlek

Vi börjar mogna på nått barnsligt sätt, jag och mina 2 systrar.
Det gör att man börjar inse att man lättare kan stå ut med varandras fel och brister, och dessutom skämta om det som förr skulle lett till en mindre familjefejd.
Jag är lillasyster, sedan har vi den fd rebellen M som i Mari (Lollo för mig)(floorballkeeper.blogspot.com), och så den äldste som fått smeknamnet syster yster av oss andra 2. Den sistnämnde har inte protesterat under dopet så smeknamnet är numer vedertaget, men hon heter Loni egentligen, kallad Lo av några. Jag kommer dock använda deras smeknamn här. Vi alla har nämligen samma begynnelsebokstav i våra namn, väldigt fantasifullt av våra föräldrar :)

Mina systrar är på Öland denna vecka, de gillar att campa. Ibland kan det munnhuggas lite, mer förr än nu. Det roliga är att det som ofta förr var tabu att prata om, nu skämtas om. M:s och min svåger har en tendens att gilla gaspedaler och har nog en eller fler rekord både mellan Göteborg och Sthlm och mellan Sthlm och Kalmar vid detta laget. I år slog M och jag på stort och skickade många sms mellan oss på deras nerresa.
Till saken: Husvagnsfamiljen stratar före tältfamiljen....tältfamiljen kommer ändå ikapp.....när detta sker, ofta i höjd med Norrköping, så fikas det. Sedan åker tältarna snabbt i förväg för att försöka få upp tältet innan husvagnen kommer......allt för att slippa bli uttittade av husvagnsfamiljen :)
Det brukar nämligen läras ut en del nya svordommar då, och de vill ungdomarna i husvagnen för allt i världen inte missa. Men frun i tältet vill inte bjussa på mer sånt nu.....för vet ni vad?
Hon har köpt sig ett nytt lättviktstält och det sätter man upp ett jehuj, utan svordomar tydligen.......så iår tog gaspedalsälskaren det lugnt och gasade inte på förrens de sista milen. Svågern måste tappat gnistan och blivit gubbe eller nått :D

Jag och syster M har alltså kasstat en massa smspengar sjön iår.
Som straff från vår syster yster skickade hon nog åskan till sthlm och mig.....jag är nästan övertygad om det.
Kan också bero på att hon anade mitt hånflin när syster M berättade att det regnat konstant de 8 första timmarna första natten.......jag menar vem vill sova i tält då? Inte jag :D

Min syster M har en fin beskrivning på sin blogg hur man sätter soltak och sånt viktigt till husvagnen efter en hel dag i bilen.......

Jag älskar mina storasyskon mer än någonsin. Det trodde jag aldrig för 25 år sedan.

Inga kommentarer: