lördag 12 juli 2008

Visst?

Visst borde jag skriva ett inlägg innan dagen tar slut? Allas bloggar jag brukar läsa verkar ligga i sommarträda, och med ens så är det lite tristare att sitta vid datorn.
Men jag som är hemmavidd borde ju kunna spotta ut något av värde på min blogg. Jag har massor av tankar att spotta ut egentligen. Har bara kommit på att de kanske inte helt passar på min något nischade blogg.

Tankarna rör lite alla de rörelser som finns, tex djurens rätt kontra det inte extensiella rörelser som borde finnas för våra svagare i samhället. Bilden blir helt enkelt, att man ser människor hjälpa djur men det brister massor i att hjälpa sina medmänniskor. Dottern har gjort sig upprörd över hur handikappade nekas sjukdomsförsäkringar, men en hund eller katt får gärna en.
Vi diskuterar detta fortlöpande just nu.

Tvära kast så tänker jag även på alla små underbara barnplagg jag hittade i Danmark när vi var där, men att lägga upp en massa plagg här passar sig inte. Jag som är tokigt intresserad av detta just nu funderar helt enkelt på att starta en ny blogg om just det ämnet.
Dessutom är jag jäkligt övertygad om att Sthlm behöver en ny sorts barnklädes butik. Danmark är en förebild absolut. Åh vad jag skulle vilja..............

1 kommentar:

Ullet sa...

Där kan jag tycka att man tappat, apropå djur o handikappade, värdet på människan som medlevare. Sällan sätter man sig in i att vips så ligger man själv där eller har fått en stroke och inte kan klara sig själv. Det är min uppfattning iaf. Om vi kan gå i timmar för att se en konstig fågel i skogen eller flyga över jordklotet för att se ovanliga djur men vänder bort huvudet när vi ser en människa som är annorlunda, vad säger det oss om oss då?

Tyvärr upptäcker man mkt sånt här när man lever nära en som är funktionshindrad el allvarligt sjuk, det är inte kul alltid att upptäcka världen på nytt. :-/