tisdag 5 augusti 2008

Gå i taket

Jag kan ärligt inröma att jag har ganska lätt att gå i taket. Oftast infaller det vid månadens pmsperiod, och visar sig då i oftast små och väldigt löjliga grejer.
Som alltid går det inte att diskutera vem som har rätt i själva sakfrågorna, för det är alltid jag. Detta går inte att diskutera, det är bara så.

Mamma har alltid rätt!!!
Mamma = JAG!

Ur min synvinkel:
Jag kliver upp på morgonen kliver ut till toaletten. För att ta mig fram dit går jag förbi torktumlarn som står vidöppen.....jag tömmer den ut på lämplig tom säng. Denna säng blir utvald som dagens rentvättsomskallvikas säng. In på badrummet igen lägger upp den blöta tvätten som ligger i en bytta upp i toktumlaren sätter på den och tömmer tvättmaskinen för blöt tvätt och fyller på den samme med smutsig tvätt och sätter på. För att fylla på tvättmaskinen måste jag sortera tvättkorgarna för tusende gången, eftersom alla i familjen (utom jag då :) )är totalt färgblinda när det gäller ljusa färger och mörka.
Vid detta laget är jag så kissnödig att jag knappt hinner fram till toastolen, men det är bra knipträning om inte annat.
Efter detta brukar jag försöka få en vilostund extra i min säng. Hoppar sen in i duschen, väl där plockar jag bort en hel del tomma schampoflaskor, eftersom det verkar vara så himla svårt för alla andra familjemedlemmar, trots att sopkorgen står under handfatet i badrummet. Även tomma toarullar åker samma väg. Efter dusch försöker jag samla ihop alla handukar som skall tvättas, och sedan brukar torktumlaren vara klar och jag tar rena torra tvätten till rentvättsomskallvikas sängen. Nu ligger där totalt 2 maskiner. Sedan samma procedur igen med blöt tvätt/smutsig tvätt. Innan kvällen kommer det ha tvättats ca 5 maskiner.

Allså jag ska vara glad om jag äter frukost innan 12 på dagarna!

Sista veckan har jag gått i taket just ang tvätten. Det bor 4 tonåringar i huset och de ställer sig aldrig de vettiga frågorna: Hur blir mina kläder rena? Hur sätter man på en tvättmaskin? Hur viker man? Och viktigaste klarar jag av att soretera och lägga på plats?

Mitt svar: NEJ!!!, det klarar ni inte. Iallafall inte utan en evinnerligt pmsgapande skitkärring till morsa :D

Jag har mer pmsgnäll att komma med. Jag har ju rätten på min sida :)
Återkommer efter frukost.

Inga kommentarer: