måndag 11 augusti 2008

Ihhhh.....

Nu kommer snart min efterlängtade dotter hem ifrån Linköping.
Ni ska veta att det känns väldigt tomt här utan henne.

Som en kompis sa till mig: -du, är f*n inte klok, Lena. Hur kan du säga huset är tomt när du har 6 barn till i huset?

Alltså det är enkelt förklarat. Alla har sin plats/sin roll här i huset, även om man inte är den som bidrar med något direkt konkret, så saknas de när de försvinner ut i världen. Cessis plats är vid datorn eller framför tv:n, Alle bor uppe i sängen eller vid datorn, han belägrar toaletterna och skapar kaos under 1 timme innan han drar med ut polarna. De tär liksom som det ska vara på nått sätt.
Jag har lite tur, Cessi har 1 år kvar i plugget vilket gör att hon kommer bo hemma så länge till .....minst :). Jag menar, det kunde varit värre, hon kunde ha flyttat med pojkvännen till Linköping nu, om det inte varit för plugget. Hur skulle jag klarat det!?!

Nä det är tomt när någon av familjemedlemmarna drar ut på längre galej.

Nu är det Cessi som får en bamsekram när hon kommer hem och jag ska inte tjata på henne över att hon sätter sig vid datorn......det har liksom varit för tomt där lite för många dagar nu.

1 kommentar:

mie sa...

haha syster min ;-)
Jag som försöker få mina att navla av! KAnske ge oss gamlingar lite egen tid och kvallitetstid innan det är dax för barnbarn. Nej, handen på hjärtat ibland är man så trött på dom så man kan kräkas men dom får inte vara bort för länge för då vill man minsann dra in navelsträngen igen :-)
Det gör ont att bli vuxen men det gör också ont att bli för vuxen.
Kramizzzar