fredag 15 augusti 2008

Snart är vi där

Ja, där skolorna tar fart och huset får iallafall några timmars tystnad mitt på dagen.
Det betyder att jag kan få några ensamtimmar, och det är precis det jag behöver just nu. Jag behöver lite kompistid också, det känns som länge sedan.

Kl. 7 imorse väcktes vi av väckarklockan. Alle har lite ånger åt sitt gymnasieval och jag har lyckats få studierektorn på önskad skola att interljuva Alle idag kl 9. Jag var tom så snäll att jag frågade för hans kompis också. Resultatet blev att rektorn trodde att de skulle passa där på skolan, och han trodde att de skulle få plats ,men inte garanterat 100%, men det såg bra ut.
Jag är tacksam för det betyder ändå att grabben inte ger upp hoppet. Mån/Tis får vi nog veta om det finns plats.

Sedan vill jag tipsa om en annan blogg. Jag skulle antagligen inte hittat den om det inte var för att jag fick det där mailet om att vara testpilot för tidningen Taras, tidning i mobilen.
Kan inte direkt säga att tidningen gör sig i mobilformat, jag föredrar ju en papperstidning hellre. Men denna blogg kan man läsa över mobilen , så den har jag börjat följa.
Så himla lägligt är den döpt till Tonårsbloggen, och den skrivs av Christina Olsson. Hon driver förövrigt även 1318.se
Hon skriver himla bra om sina tonårstjejer iallafall, och jag kan ju inget annat än att sitta och småflina när jag läser hennes blogg.

Och så för er som följer min Cessi och hennes bloggande och fotograferande. Hon skrev ett inlägg idag om att hon ibland brukar få foto idéer från mig. Det stämmer nog. Just nu har hon ide torka....ja eller åtminstone brist på nya modellansikten. Jag föreslog något som bara fick henne att utbrista
- Mamma!!, det där blev bara så himla fult, ja bilden i mitt huvud.

Så nu sitter jag här och snörper på munnen, åt att min dotter inte kunde se det konstnärliga i min idé Känner mig så.......dissad, haha

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Ååå så roligt att du läser min blogg och tycker att den är läsvärd. Samtidigt undrar jag hur jag ser ut i en mobil haha!