söndag 17 augusti 2008

Gamla fotografier och annat stort och smått

Vi kollar lite gamla foton.
Det är underligt hur svårt det är att minnas vissa saker, som tex hur Masse såg ut med napp :)
Simone med kort hår, och Raffe med massa bebisvalkar. Marri som 10-åring och Alle med noshörningsfrisyr. Emilio när han var kortare och bärhanterlig mellan hjälpmedlen för 1 assistent. Och så Cessi mitt i sin mörkaste tonårsperiod, så mycket mer svarthårig och svartsminkad än idag.

För övrigt så tjuvlånar jag hennes dator och skriver på idag. Jag har inte lyckats komma åt min laptop en endaste gång. Normalt brukar jag och mannen synka varandra och turas om, men idag så vill vi hela tiden sitta samtidigt.
Bara konstatera att det kanske inte skulle skada med ett par laptops till i hushållet.

Sedan är jag himlans glad att jag hittade ett kvitto på en inköpt mobil i våras. Mobilen har varit i Alles ägo, och han "råkade" bli så förbenad i fredags kväll, så mobilen "råkade" åka med full fart in i en betongvägg. Tänk att just den mobilen hade vi funderingar på att inte ta en drulleförsäkring på, men gjorde det iallafall......jag menar det var ju ändå Alle som skulle använda den.
Man kan lätt säga att han tyckte livet sög i fredags. Med magkatarrskäningar i magen hjälptes vi åt att hitta alla bitarna på gräsmattan där de hamnat. Och promenerade hem tillsammans, och pratade lite livsstrunt.

Det är f*n inte lätt att bli vuxen. Och jag känner mig så otillräcklig varje gång de mår taskigt. Som mamma skulle det sitta fint med ett livsuddigum, där man fick lov att sudda det som gör ont i ens barn.

1 kommentar:

Annika sa...

Livssuddigum....gud vilken bra idé! Och jag som ändå bara befinner mig i startgroparna än så länge. Du som är proffsförälder ger mig så mycket kloka och goda råd. Du är en riktig vän, Lena! Många kramar från mig!