onsdag 6 augusti 2008

Ytlig eller djup?

På vilken nivå ska jag lägga mig idag. Har något för båda kategorier för ämnena i rubriken.
Ytligt är lättare och jag vill vara lättsam idag känner jag.

Sitter och msn:ar med Alle, sonen som jag beklagade mig över igår. Han som inte längre delar sitt liv med mig i vått och tort.
Konversationen lyder ca:

Alle - finns det frukost hemma? (finns alltid)
Jag - toast? (det brukar han gilla)
Alle - nått annat?
Jag - youghurt?
Jag - gröt?
Jag - Kräm?
Alle - Inte gröt och kräm!
Alle - Toast, har vi dricka hemma?
Jag - Äppeljuice?
Alle - jaaaa

Frukosten fixas av mig.....han är så himla stökig i köket och det är okej städat just nu :) Och ja, han är ganska bortklemad och bortskämd.
Smörgåsarna tog han med sig upp till sitt rum och nu är frågan när man ser näsan på honom nästa gång. Han meddelade på msn att han spelar och inte kommer svara mig just nu.

Lite småkul att hans tjejstjärna vågade smsa mig sent igårkväll om att hon lagt ett nytt paraply i brevlådan då det de lånat gått sönder.....jag trodde det var Alle som pajjat det och han vart väl delaktig, men flickorna i gruppen hade tydligen gjort det obrukbart. Tycker det är så kul att de tar sådan insiativ. Jag hade faktiskt överlevt utan det paraplyet :)

Inga kommentarer: