torsdag 7 augusti 2008

Mamma.....när jag blir stor

Vissa dagar går munnen i ett på yngsta dottern Simone. Hon är kär i en Leo, han är 6 år och ska börja skolan nu.
Hon är säker på sin sak - när hon blir stor ska hennes man heta Leo och de ska få 7.....nä....9......nä.....8 barn!
Jag sa lite fint till henne, då blir du ju så där trött jag brukar vara ibland och det tycker du är så tråkigt ju?
- Okej, då får det bli 6 barn! De ska heta Anna, Gustav, Sebastian och Annika!

Vad de sista 2 skall heta kom hon ej på.....kanske en Anna till :)

Jag sa igen lite fint, att vi får hoppas att Leo också vill ha många barn. Hon titta på mig och sa på en mycket välkänt uttryck i vårt hem:
- Mhä!
Längre kom vi inte.

Jag har dock under kvällen funderat på vart namnen kommer ifrån och tror så här:
Anna är mamma till en kompis, Anna är alltid glad och bubblig och pratsam, Simone gillar Anna. Gustav kommer sig av att 2 av de minsta grabbarna hos dagmamman Babban, heter så, den ene kallas Gurran och är en sockerbit minst sagt och han älskar Simone. Sebastian är en killkompis till storebror, långa honungsbruna lockar gör grabben mycket tjejfarlig :) och så Annika.
Det namnet finns i min kompiskrets och hon har hela 4 barn, äldsta är lika gamalt som Simone och det var genom en ankomstgrupp på ett community vi träffades. Vi råkar bo i samma stadsände och ses ibland. Annika är poppis för hon har bebisar, vilket jag inte åstadkommer längre :)
Annika hittar ni föresten här

1 kommentar:

Anonym sa...

En tjej som vet vad hon vill. Det var så gulligt att läsa!