tisdag 9 september 2008

En nyföding

Ja, i brist på egen nyproduktion i form av bebisar, så måste man ju fylla ut tiden med något annat.
Har ju testat hund, och det fungerar ju, men maken säger totalstopp till en till.
Så istället får jag nu starta upp en ny bloggbebis.

Den hamnar såklart under storfamiljskategorin, men kommer handla mer om det praktiska med att driva storfamilj. Ja, storkok, smarta veckomatsedlar och inredningsknep för att få plats.

Barnen står i stor del i centrum i mitt liv.
Ja, mitt liv kretsar obönhörlig nästan alltid kring dem, om jag ska vara ärlig, och jag får ofta frågan, ja nästan dagligen: Hur orkar du?
Svaret blir oftast lika frågande: Vad menar du?
Därefter kommer det olika infallsvinklar på hur den frågande personen själv tror det kan vara att ha många barn. Jag brukar oftast försöka svara så brett som möjligt eftersom ingen storfamilj är den andre lik.

Svaren hur man orkar kanske så småningom kan hittas i den där andra bloggen, eller rent av i kombinationen båda bloggarna.

Ni är vilket fall som helst välkomna att tjuvkika lite!

Inga kommentarer: