tisdag 9 september 2008

Big bang

En liten kort konversation med min på fredag 15-åriga dotter Marri. Konversationen sker över msn, hon sitter på övervåningen ,jag nere i köket.

-mamma, kolla den här länken!!
Jag läser snällt såklart, och eftersom jag förstår att länken kanske skickats runt bland alla kompisar och de antagligen lyckats skrämma upp varandra en anings svarar jag:
-Har du läst hela gumman?

Alltså det är nu det där klassiska Marrisvaret kommer, det där svaret som får mig att förstå varför vissa tonåringar hamnar under blondinfällan kategorin nämligen svaret:
-Vaddå?

Sedan följer en lite längre förklaring om nödvändigheten att läsa även det som står i slutet av artikeln, och dottern visar att hon ändå besitter en viss visdom. Det lugnar mammahjärtat något iallafall.

Nä vi tror inte på ett big bang imorgon. Vi får nog kramas imorrn också.

Inga kommentarer: