tisdag 30 september 2008

Kaos och pannkaka

Kan inte annat än att säga att det är lite smått kaosigt här, dessutom pannkaka med att hitta lämplig assistent tillräckligt fort.
Så lägger vi till lite fotbollssträning och matchdagar, en tur och retur dagsresa till Åland med mina syskon, besök av mamma under ett dygn och ett viktigt möte.

Dammråttorna får vänta i detta huset, åtminstone 1 vecka till får de leva sitt egna liv. Miguel ser iallafall till att inte badrum och toalett gror igen, köket hjälps vi åt med. De är ju ändå det mest grundläggande rummen att hålla reda på.

Nästa vecka har jag bara ett hab-möte på Emilios skola, men jag antar att det blir några anställnings intervju att ta också.

Sedan vaknade vi i morse med en termometer som visade -2 grader, för första ggn i höst. Det blev en anings stressat eftersom Alle inte har någon jacka enl. honom. Han menar att vårjackan har blivit för liten, jag menar att den skulle funkat nu med. men jag orkar bara inte tjafsa om armlängder hit och dit.
Eftersom vi har en mycket sparsamt använd adidasjacka till Masse som blixtlåset pajjat på och skulle reklameras, så hamnade jag på Stadium i Globen. Hittade en för dyr jacka till Alle (han är så oaktsam med sina plagg), men vad gällde adidaströjan gick jag nu bet. Den gröna adidasen som Stadium reklamat nästan sönder i våras, tyckte de nu att de inte riktigt visste om vi köpt den där eller inte. Mig veterligen såldes just den färgställningen inte någon annanstans.
Vi handlar massor på Stadium och det vart lite mycket att kolla igenom på stadiumkortet.

Nu när jag kom hem rotade jag lite i en kvittohög med garantisedlar...Yes!jag hittade kvittot.
Nu kommer det kännas lite gött att trycka upp kvittot i nosen på expediten. De har ju redan sagt att det var ett reklamationsärende, så Masse lär få sig en ny favvotröja. Han är en riktig sportklädesnörd.
Själv gillar jag inte att bli misstrodd i butik, jag är ärlig i natur och blir lätt stött. Nu med kvittot i hand blir jag snorkig.......man kanske ska jobba på sin personlighet, och jobba med ödmjukheten i alla väder?

Inga kommentarer: