måndag 15 september 2008

Ojsan i dubbel bemärkelse

Ups och ojsan, ibland går tiden lite väl fort och dessutom hinner jag inte riktigt det jag vill heller.

Fredagen den 12 september fyllde vår Marri 15 år, en rörig dag....stackars födelsedagsbarn. För mig slutade den dagen i sängen med dubbla värktabletter för en kombi migrän-bihålevärk.

Lördagen kändes bättre, åkte med Masse till Älvsjö för fotbollsmatch, som slutade med fina 8-3. Masse fick äntligen spräcka sin målnolla för säsongen och gjorde 2 mål, och 2 till mycket nära.Kul att se att han nu börjat tänka fotboll och lärt sig läsa spelet.
Lugn lördagskväll. Alle kom hem tidigt (för att vara honom),och jag passade på att krypa i säng snabbt. Det är skönt att få somna utan oro i kroppen en helgdag sådär ibland.

Söndagen innehöll ett kalas för Masses del. Senare blev Masse medbjuden till fotboll mellan Hammarby och Kalmar. Första gången han fick se storfotboll live. Och han fick mersmak kan man lugnt påstå.

Så idag har jag varit smått förvirrad. Tänkt att det varit den 14:de hela dagen, skickade sms till syster yster med en fråga och fick ett ovanligt kort svar. Fnulade en stund, men glömde av det.
Ringde mamma en kortis och där var allt lugnt, det enda hon kunde klaga på var att de nästan blåste bort (bor på Österlen). Hon talade också om att hon skulle ringa min syster yster på kvällen. Det var då jag kompå att jag missat nått........syster fyller ju för tusan år......6 stycken fler än mig. Jag fick helt enkelt ringa upp henne och gratta. Det är tur att vi inte står i kalas/present med varandra....bara jämna år firas hos oss.

Grattis syster!!

Så ojsan för det och ojsan för att jag försummat bloggen ett par dagar. Nu blir det ordning i ledet igen.

Inga kommentarer: