måndag 13 oktober 2008

Dagens Raffe

Raffe kommer hem från dagmamman på ett himla glatt humör.
-Mamma, lyssna!.....I like a morot,morot..I like a morot,morot
-Vill du ha en morot?, svarar den puckade mamman såklart
Cessi sitter i köket och skrattar till och frågar Raffe
-Har du blivit en stekare, eller?

Nu måste jag erkänna att jag inte hängde med ett smack. Jag börjar bli gammal eller nått. Du som läser detta nu och har fattat min sons budskap, du har klarat moderna föräldratestet.

För oss som inte förstått och således inte klarade testet, så sjunger Raffe: I like to move it, move it

Enl Cessi är det en äkta stekarelåt......jag vågade inte fråga vad en stekare är.....vill ju inte verka för off.....jag får googla sen haha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAG vet ju vad en stekare är, killar med märkeskläder och hippt yttre.

Googlade fram
Stekare är stockholmsslang för en oftast solbränd kille med god ekonomi, gott kontaktnät och ett bländvitt leende. En stekare ska ha pondus och vara väl ansedd av sina medmänniskor. Han skulle kunna ses likaväl i näringslivets topp som i en rosa skjorta i baren på Laroy (inneklubb i Stockholm). Kanske är han på Pepe's Bodega (namnkunnig krog) i Båstad eller i Spanien på sommaren. Stekare finns i alla åldersgrupper. Ett exempel på en äldre klassisk stekare är den föredetta verkställande direktören för SAS, Jan Carlzon med sin gyllenbruna solbränna och bländvita leende.

Ungarnas ena kusin kallar sig stekare..... hans kläder på kroppen kostar vill jag lova

Kram
Annelie

Lena sa...

Tack Annelie!

Sonen hade inte några stekarkläder på sig om inte MoonKids jackan går in under märkesplagg :)

Jag kanske kan pusta ett tag till då......musiksmak kan ju ändras. han sjöng Pirellis Hero innan han somnade......pest eller kolera, det är vad jag får välja på *s*