söndag 19 oktober 2008

En lat mammas dag

På lördagskvällen lät vi barnen vara vakna fritt. Resultatet blev att ingen gick och lade sig förens vi gjorde det samma, 23.00 ungefär.
Försten att vakna nu på söndagsmorgonen var Masse, han tyckte det räckte med 10 timmars sömn, en halvtimme senare var det dax för Raffe. Om någon sagt till mig för 1 år sedan att Raffe skulle snart sova 10½ timme på raken hade h*n nog fått en snyting, det fanns nämligen inte på denna planet. Då handlade det om max 4-5 timmars osammanhängande sömn per dygn, och vi höll på att falla omkull av total trötthet.
Sisten att vakna om man inte räknar med tonåringarna var Simone,och hade det inte tjafsat högljutt nere vid tv:n hade hon nog sovit lite till.

Jag bestämde mig dock för att idag var dagen jag skulle läsa klart Katerina Janouch bok Våta spår. Hur skruvad får en roman vara? Kändes nästan som jag var mitt uppe i en dröm, händelserna i boken tedde sig alldeles för orimliga för att ske på riktigt. Hur kom Katerina på denna story?

Kl. 14 var jag dock tvungen att gå ner i köket och fixa frukost till mig själv.
En förstående man hade sedan länge hjälpt de små med det samma. Efter det hamnade de 2 små i badkaret för vattenlek, och som bara av en händelse så hamnade jag på sängen med boken i handen igen.
Utläst och klar kl 16.15. Kan rekommenderas som skruvat lättläst,om man gillar sånt.

Nere i vardagsrummet kollade M film, fastnade en stund där såklart. Så det blev en lite väl sen söndagsmiddag som inte bestod av det som stod på veckomatsedeln.
M gör så himla goda Tortillas-Spansk omelett, idag extra god med potatis, kyckling,lök och basilika. Hamnade sedan framför BBC-Food.
Sedan upp en trappa för att vika dagens tvättskörd och lägga på plats, det är nog det enda vettiga jag utfört idag. Lägga barn sominte ville läggas, har jag också gjort.
Lugna kvällstunden inföll inte förens vid 22 idag.....men vad tusan,jag har iof haft lugnt hela dagen :)

Det är så besvärligt med många barn......eller nått

Inga kommentarer: