fredag 17 oktober 2008

Vad är det för monster?

Ja, vad är det för monster som besitter min 4 åring?
Antagligen ett monster i tonårsåldern som är riktigt uppkäftigt och helt vilt....
Men han är söt när han sover iallafall, det är sant. Man ska se det som är gott så klarar man det andra också.
Tänker inte gå in på hur han betett sig under kvällen....jag ska testa tvätta hans öron med Vim/Jif imorgon, så kanske han kan höra när jag ber honom skruva ner volymen på sig själv. Vi är alltså på en extremnivå just nu, kan vara sluttampen på trotsåldern, men jag vågar inte alls hoppas på den tanken ännu.

Dagens absoluta irritation kommer dock inte från Raffes beteende utan riktas mot en lärare, som inte kan eller vill förstå att vi har en personuppgiftslag (PuL) i Sverige, och den såklart skall gälla inom skolväsendet också.
En lärare får inte lista upp elever vad som gjorts och inte i uppgiftsväg. Och skicka ut till samtliga andra föräldrar i klassen.
Mina barns göranden och icke göranden i skolämnen, skall inte visas upp för allmän beskådan, det är en direkt kränkande handling. Speciellt när uppgifterna i detta fall inte var korrekta och dessutom var pekpinnar.
Nu väntar jag med spänning på hur läraren och skolans rektor kommer reagera på mitt mail på måndag. För självklart var jag ju tvungen att påpeka detta tillhenne och VB:ade till rektorn för kännedom.
Jag kunde helt enkelt inte låta bli. Vill inte alls "sätta dit" läraren, men vill ha igång en diskusion i ämnet i deras personalgrupp. Få dem att vakna till lite.

1 kommentar:

Annika sa...

Det där är ju ett otroligt övertramp! Vore mycket märkligt om inte fler föräldrar reagerar på detsamma!