onsdag 22 oktober 2008

Nytt ord

Nya ord är svåra.
Simone önskar sig ett diamdem.
Tillfört på önskelistan till jul, och om hon inte får ett då, vill hon ha när hon fyller år, ganska exakt 30 dagar senare :)
Ett diadem alltså.

Vi har lite lustiga nya ord, det ärmest tjejerna som kommit med dem. Späkerhetsbälte är ett och rajonstrumpor ett annat. Rajonstrumpor kunde också få heta neonstrumpor ibland. Och går man till doktorn och behöver ta ett hb-värde fick det tjusigt heta bh-värde.
Eftersom mina döttrar klagat på att jag dumförklarar dem på bloggen :D, så säger jag inte vem som använder vilket ord. Det blir lugnast så vid matbordet ikväll.

Nu var det meningen att jag skulle publicera detta och körde hastigt ett stavningskontroll. Vet ni att hb-värde blev rött men inte bh-värde, det tyckte jag var lustigt, för visst finns det väl inget bh-värde utan det heter väl bh-storlek?

Inga kommentarer: