måndag 27 oktober 2008

Trolleri

Det känns som vi har lite tur med oss.

Jag sysselsatte mig i flera timmar i lördags med att storstäda vardagsrummet. Vi har inget stort varadagsrum, så det borde inte tagit så lång tid. Men nu roade jag mig med att dammsuga väggarna.....mmmm, ni läste rätt. Ja, golvet fick sitt också såklart. Soffan och fotöljerna åkte ut ur rummet och byråerna ut från väggen. Inte ett dammkorn skall kunna spåras därinne, hade jag bestämt.

Orsaken till tillfixet var att vi beställt ny soffa förra veckan. Ett impulsköp, men nog så behövligt. Mio möbler har öppnat ny butik i innerstan och de hade en fin variant till bra pris.
Leverans v. 47. Så den långa väntan med att få en ny fin soffa måste fyllas, alltså blev det en ordentlig genomstädning av rummet.
Nu på morgonen v. 44 kom ett sms om att soffan nu kommit?!

Vilken tur att jag röjt och fixat rummet i helgen.
En ny soffa kan fungera som ett smärre trolleri i ett rum. Och sånt är precis vad man behöver när när sista lövet fallit av träden utanför och allt bara blir gråtrist.

3 veckors väntan blev 3 dagar och det kallar jag tur :), mer behövs inte för att få en glad Lena.

1 kommentar:

-Nena- sa...

Härligt.
Det var nog för att du dammsög och de tyckte att du skulle slippa hålla på med det i tre veckor ;)
För visst hade det kommit nytt damm innan soffan *ler*