söndag 2 november 2008

Bokstäver

Här hemma skrivs det massor av bokstäver. Framlänges , baklänges, vridna och uppochner.
Trots att jag borde vara en van mamma, med tillgång till en massa skriv/målarpapper, så är detta ändå något nytt. Mina 4 första barn som kom tätt, var inte alls bokstav och sifferintresserade. Det var prinsessor och riddare och rymdgubbar för hela slanten.
De 2 yngsta däremot, de apar gärna efter mellanbrodern Masse.

Det är sånt här som gör det så kul att vara storfamiljsmorsa, man får fascineras tusen gånger om. Och precis när man trodde man varit med om det mesta inom gengren så får man en ny aha! upplevelse.

Jag måste onekligen skaffa en massa mer papper,och kanske satsa på mer blyerts och sudd så de kan sudda sina små fel. För herregud vad det låter om dem så fort det blir minsta fel :)
Och så kanske lite tålamodsövningar eller nått, både till barnen och mig själv.

Illustratör Minna hittar du HÄR. Hon gör urfina namntavlor bla.

2 kommentarer:

Linda K sa...

ja visst är hon cool, minna! har du sett målarboken? :)

Lena sa...

Jepp de har jag spanat på. Och julkorten med dess rim får många plus av mig :)
Urusel på rim,och med en släkt med massa knäpp humor behövs en del hjälp haha.