tisdag 11 november 2008

Ilsk på färdtjänst


Igår måndag fick Emilios färdtjänstchafför fel på sin buss. Ett missförstånd mellan honom och ledningscentralen för" bus"trafiken gjorde att Emilio inte kom iväg förens efter kl 8. Han har hämttid kl 7.30.

Som förälder är det bara att tacka och ta emot och försöka vara trevlig och tillmötesgående i sådana situationer. Ju trevligare , ju snabbare får de fram en ersättningsbuss......ungefär.

Idag vart Emilio 3 minuter sen ut genom dörren. En fast regel hos färdtjänsten är att den väntar i 5 minuter och får sedan åka utan brukare, om dess schema är tajt.

Vi såg rumpen på bussen.

Sånt här gör mig faktiskt småsur.

Enl chaffören stod han och väntade i 7 minuter. Säkert gjorde han så, men 7minuter räknat från innan egentliga hämttiden.


Ja, jag vet jag surar över några minuter hit och dit. Men nu agerade faktiskt den stressade chaffören fel, men försöker ändå skylla ifrån sig. Själv förväntas man vara trevlig även om situationen krånglar till det för en själv.

Jag har iallafall tur, jag jobbar nätter och är alltså inte på väg någonstans på morgonen.

Men för de föräldrar som är helt beroende av att färdtjänsten fungerar, för att kunna komma i tid till jobbet på morgonen, hur gör de?


Nä, igår sa vi "I hate mondays" likt katten Garfield, fast denna morgonen är ju inte ens ett uns bättre.

Inga kommentarer: