torsdag 6 november 2008

Kolla pansarvagnen!!

Masses tur att ge sin mamma ett gott skratt.

Vi skulle till fotbollsträningen, sista utomhus för denna säsongen.
Grusplanerna på vår IP är nersläckta, och ikväll ser man en mycket klar stjärnhimmel.

-Mamma! Kolla pansarvagnen!

Mamman, alltså jag, tittar mest ner i marken och fäster blicken mer i vanlig höjd och undrar vad han menar?

-Men mamma där!, och pekar uppåt

Mamman, alltså jag, tittar upp mot stjärnorna och konstaterar att det finns stjärnor och säger lite sådär försiktigt.

- Du menar karlavagnen , eller hur?, och undrar när han fått veta att det finns olika stjärnbilder på vår himmel om natten?

- Men JA!! Pansarvagnen!
- Karlavagnen, Masse :), svarar jag leende.
- mmmm....den är där, säger han och pekar.

Och vet ni vad?! Det var den, tydlig som bara den.
Och vi stannade till och tittade ordentligt.

Ja, på Karlavagnen alltså. Det fanns ingen pansarvagn i sikte runt Globen, konstaterade vi.

Tack och lov för det :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lena! Hoppas att allt är bra med dig och familjen? Här är det bara bra! Jag vet all Lollo redan varit så snabb och pratat med dig om vårt bröllop, jag fick ditt nummer men tappade bort det, tyvärr! Men jag kom ju på att jag kan skriva en rad här :) Tänkte fråga dig om du ville göra mig äran att göra min brudbukett till bröllopet? Plus ev nått litet blomarrengemang? Jag hade blivit jätte glad då! Bröllopet blir den 2:a Maj i Uppsala! Ha det bäst! Kram Lisa

www.jacobsen.blogg.se

Prettomorsan sa...

Och där... hittade jag en bild direktlänkad från mig. ;P

Lena sa...

Lisa: Jag återkommer till dig. Jag måste kolla upp lite datum med Cecilias student. Det ska nog gå att ordna pådet ena eller andra sättet :)

Madelene: Nu har jag frågat dig snällt inne hos dig . Lägger huvudet på sne och ler snällt :)

Prettomorsan sa...

Ne.. det är lungt, men jag ser hellre att du laddar upp den på din egen blogg eller liknande och inte länkar den via min blogg. :)

Anonym sa...

Vilken gullig kommentar av din son!Det är klart att det var pansarvagnen och inte karlavagnen :)Ha en bra helg.

Annica sa...

Visst är det härligt med stjärnorna! Jag och yngsta dottern såg en falla igår! Jisses vad jag passade på att önska mig saker. :D

Tur det inte var en pansarvagn ni såg iaf. :D