onsdag 5 november 2008

Min systerson/extrason Daniel

Daniel är en finurlig ung herre, vill jag bestämt påstå. Han funderar på sådant en helt normal 16 åring brukar fundera på.....tror jag.....

Om alla bussar och tåg slutar att gå, blir det kollektiv bestraffning då???

Ehh...vad svarar man?
Den historien har jag inte fått från min käre syster ännu. Jag menar, vad fick han för svar? Speciellt från syster som aldrig använder sig av en kollektivt färdmedel om det inte verkligen krisar sig.......jag menar vet hon ens vad buss och tåg är?

Dannemannen du ska få svar ifrån lillmoster:
Det är kollektiv bestraffning i 2 bemärkelser. Jag som ska/vågar åka, kommer ingenstans (om jag inte ringer syster chafför;))och chaffisarna och tågförarna får ingen lön.......och det kallar jag kollektiv bestraffning :D

Sedan har jag skrivit ett väldigt prickigt blogginlägg märker jag...............jag gillar prickigt.......iallafall så länge de inte finns på mina kläder.

Sovdax, jag är trött.

Om man vill läsa mer om den förvirrade familjen runt den kloke Daniel kan man göra det här

Inga kommentarer: