tisdag 18 november 2008

Mysfaktor och pyssel

När det blir riktigt kallt , det är först då som ljusen tänds här hemma. Enligt mina systrar alldeles försent. Men vi är många i huset som bidrar till uppvärmning, och något blockljus och lite värmeljus så blir det helt enkelt för varmt. Lägger man sedan till lite småstojjiga och mycket rörliga barn kan det tom finnas en risk för fara.
Eller så är jag bara så väldigt rädd om mina stämnings attiraljer, så de hellre får stå skyddat från mina huliganer och klumpedunsar.
Nått där i mellan kanske kommer sanningen närmast.

Jag pular och fnular på en sak. Jag har väldigt mycket floristpyssel jag skulle vilja förverkliga, speciellt nu när snart advent knackar på. Jag kan inte bestämma mig om jag har tiden för en tredje blogg, en pysslig sådan med lite steg för steg anvisningar på hur enkelt man kan göra det själv.
Dyr blogg sa en av mina bästa vänner Annika, och jag har tänkt på det sedan dess. Min ena syster höll med min vän. Men kanske dyker det upp något här.

Jag får väl skylla på att när blöjbytena nu är ett minne blott så måste jag ju fylla ut tiden med annat. Och lite mer pengar blir det ju att spendera på blommor när inte blöjor står på inhandlingslistan. Jag har ju mina knep för att få mycket för pengarna (tänkte dela med mig av dem), och skogen bjuder på massor av gratis material.
Jag ska bara bestämma mig vart jag ska lägga ut det någonstans.

Lyktan här ovan är en fin sak från Partylite, en något mörk bild iallafall i min lilla laptop, men kolla in mönstret som återges på väggen bakom, det är klar mysfaktor hos oss. Jag köper sällan något om det inte finns fler användningaområden, just denna lykta är en perfekt tulpanvas till våren. Min syster , lyckades sälja av den till mig och nu har jag fastnat för fler av deras pryttlar. Jag kommer få mycket att gömma undan :)

Inga kommentarer: