onsdag 19 november 2008

Nationalsången värsta hiten!

Du gamla du fria , du fjällhöga nor
du tysta du glädje i ditt höga....dina skor och himmel dina änglar gröna.............

Jag tror min minsta son har stor potential att bli stor poet minsann. jag har inte hjärta att rätta till, tycker nog att det är fint som han sjunger.
Grönt är skönt och kommande vårens modefärg på vuxenplagg tydligen.
Och jag tror gröna änglar är jättefina.

I vilket fall som helst, låten sjunges mycket flitigt här hemma och spelas minsann även på YouTube

Emilio ligger i sin säng och lyssnar på matchen. Masse har smugit ner i vardagsrummet och kollar på tv:n. Han ropar på pappa och säger,
-Holland gjorde mål men det var uppside!

Okej uppside måste vara något nytt......men jag gissar mer på att den var offside. Men herregud jag är bara kvinna och vad vet jag om sport?..... just det, inte mycket ;)

jaja....nu fick de ju sitt mål iallafall. Nu vet jag en son som är lätt sur....ska kanske ta hand om honom då....typ skicka honom i säng tex.

Inga kommentarer: