måndag 3 november 2008

Vill inte, vill inte, vill inte!!!

Vad gör man när den minsta inte vill somna?
Man tar en bok lägger sig bredvid och är totalt ointresserad av den lilles förhavande......ja, man låtsas iallafall ointresserad.
Raffe har ikväll haft en idolaudition med sig själv, han har till synes varit både Roger Pontare och en vit variant av Stewie Wonder. Efter att ha efterliknat den sistnämnde fick han ont i nacken av alla vridningar, så han absolut inte kunde lägga sig ner på kudden, påstod han.

Det är då goda råd blir dyra. Nu är jag ju inte helt handfallen, han ärju inte direkt mitt första barn, så jag tittar på honom och frågar om han vill ligga hos mig och gosa? Det ville han, och klättrar upp i min säng. Snabbt konstaterar han att det är svalare att ligga på pappas lediga kudde.
Där somnade han på 2 röda..........varför i hela friden frågade jag inte honom samma fråga 1½ timme tidigare?

Så dagen till ära, en av Stewie Wonders bästa. Tillägnad min son dårrå ;)

Inga kommentarer: