onsdag 17 december 2008

Vad är detta för fisk?

Om just du är haj på fisk ? :) Kan du då se på denna bild, vad det är för fisk?


Om jag säger som så, att dessa två fileer+ en till, inte såg ut som de andra i fryspåsen iallafall. Den vi tillagade, smakade inte samma heller. Vilket skapar en viss irritation hos mig, men som vanligt är jag en vek skit, så jag måste ju rådfråga andra först innan jag ryar till mot tillverkaren/paketerarföretaget.

Så jag lägger huvudet på sne och ber om gissningar eller sanningen från er som läser, helt enkelt.

4 kommentarer:

Annika sa...

Svårt att säga. Jag köper så sällan frysta spättafiléer - vilket jag antar att detta är. Men jag drar mig faktiskt till minnes att jag haft liknande erfarenhewt. Att vissa filéer i en förpackning helt enkelt varit gråare och sett ut som att de kommit från en annan fisksort.
Skall bli intressant att höra vad för svar du får från tillverkaren. För, svar på denna fråga måste du ju så klart få!

Tack själv för idag, förresten. Vi måste nog få till en kaffe innan nyår, i varje fall!

-Nena- sa...

Maken han uttalar sig.
han tycker att den till höger i bild ser ut som en Skrubbskädda och den andra liknar en Slätvar.
Nu är han ingen expert men en del har han fiskat.

lise sa...

hej, det ser ut som en spätta till vänstra o en skrubba men jag kan ha fel .kram

Annika sa...

Hej igen, A som är av gammal fiskarsläkt instämmer med föregående två kommentatorer ;).