lördag 13 december 2008

En fet nobelmiddag



En fet nobelmiddag har jag _inte_ varit på. Men det hindrade inte hallongumman att tilldela mig ett jättefint nobelpris i mammakunskap. Tack snälla Jenny, det värmde !

Ett pris stiftat av en annan mamma, inte mindre än duracellmamman!


Det finns en lång fin och förklarande text till priset som lyder:


Man brukar säga att bakom varje framgångsrik man, finns där en kvinna.
Vilket är sant, utan tvekan!
Men ännu sannare är att bakom varje trygg liten Guldklimp (barn) finns en mamma!
En mamma som lägger ner hela sin själ i att fostra, trygga och skapa kärleksfulla förutsättningar för sina barn.

En mamma som så ofta får dubbeljobba med att få vardagen att gå ihop… som efter först en lång dag på jobbet, kommer hem, lagar middag, läsor läxor, tvättar, stryker, städar, handlar och inte minst ger sina barn kvalitetstid!

När väl kvällen och natten närmar sig, stupar hon i säng av ren utmattning… för att få ork att ta sig igenom ännu en ny dag… med ett leende på läpparna!

Vi alla mammor som lyckas med den här bedriften är UNIKA! Utan tvekan är vi värda ett Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!

Det är med en stor ära jag tilldelar Dig det här Nobelpriset! Jag beundrar Dig för Din styrka, för Din glöd och för Ditt engagemang!

Var STOLT över Dig själv!


Detta pris är såklart till för att spridas och jag har självklart en bunt mammor som är värda detta på lager. Synd att inte alla har bloggar så man kan nominera dem alla :)


Men dessa personer har:


Alla saker - Annika, en mycket inspirerande kvinna både irl och som matbloggare på smaskens , dessutom hinner hon vara mamma till 4 små

Lundins nya hus - Maria är mamma till 2 större tjejer, en riktig innebandnördig familj som flyttat in i sitt fina nya hus. Och hon inspirerar och står i och finns till för alla.

Livet med pojken i glaskulan - Elisabeth mamma till 3 och kämpar sin alldeles egna kamp både med sig själv och för sonen Amir. Hon ligger mig nära i känslostormarna runt sin son, och jag känner igen mig i så mycket

Mammabloggen - eller hemma hos Sofia. Hon har precis som jag ett gäng tonåringar och några små, igenkänningsfaktorn är hög.

Två plus två blev 7 - En mamma som inte kan räkna?? Nej, såklart inte , bara en mamma som upptäckte två istället för 1 liten i magen. Även här är det alltså blandade åldrar.

Min stora familj - Det finns fler storfamiljer än man tror . Här har vi en som dessutom hinner driva ett Storfamiljsforum

Nenas tankar - Hon bjuder på sin vardag utan krussedull, både bra och dåliga. En sann internetvän jag haft sedan allra första datorn i vårt hus, på 1990-talet , mamma till 2 tjejer.

Innebandymålisar - Min syster som ballade ur efter 3 barn, en riktig fegis :P, men en sjujädrans bra tonårsmorsa, som ställer upp för alla ungdomar som ber om hjälp. Dessutom ett utomordentligt bollplank i vardagen. Ring syrran och allt blir bra....typ, så.


Självklart finns det massor fler som är värda detta pris, så på sedvanligt vis hoppas jag nu att ni vill skicka detta vidare.




5 kommentarer:

Annica sa...

tackar tackar!

-Nena- sa...

Åh tack min vän.
Så glad jag blev.
Helt otroligt egentligen vad tiden springer på. Tror att det är 10 år sedan i år som vi "sprang" på varandra.
Kram!

Annika sa...

Tack, min käras, kloka Lena! Att få en utmärkelse av dig - det smäller högt, skall du veta.
Vi måste ses i veckan, för annars blir det nog svårt att hinna med det innan julen drar in och fäller oss alla.

Anonym sa...

Tack för utmärkelsen :)Blev så glad,har lagt in det i min blogg nu!!Ha en bra kväll!!

Anonym sa...

Grattis Till Nobelpriset!!! Du är med din roll som 7-barnsmamma världe den miljoner gånger om igen!

Trevlig onsdag!