fredag 2 januari 2009

The bottom is nåååd

Idag inföll den dagen som alltid infaller så här i början av varje år.
Jag älskar innerligt, ingen snack om saken. Men 2 veckor med konstant uppmärksamhets-sökande pockande och roande, och därutöver känslan att vara anställd som lektant...tanten som är bra att hitta på lekar när ens egna tryter....nääää.
Vill inte mer av det, just nu. Jag är trött in i märg och själ, och det är inget roligt alls.
Botten är nådd, här krälar jag i all min prakt.

Inte ett dugg smickrande, men jag ska börja klättra upp mot kanten igen och ta mig över....om några dagar bara. Jag börjar nerräkningen nu. Jag har klarat det förr och gör det antagligen iår också......jag hade bara glömt bort hur det var härnere.

Mina nyårslöften får komma om några veckor, när jag noga tänkt över dem. De har en tendens att låta typ så här just nu:

*Bunta ihop barnen med silvertejp innan trettondagen, så jag vet var jag har dem.
*Ät så mycket choklad jag bara kan, varje dag, imorgon kan jag vara död.
*Släng dammsugaren i grovsoperna tillsammans med golvmopp och hink
*Stäng för persiennerna, så jag slipper se alla hurtbullar med sina nyårslöften luktandes hälsa.

osv......osv............

Nu, ska jag leta upp en kudde och tiga mina barn till sömns, jag önskar mig öronproppar i 40-årspresent....så ni vet ;)

5 kommentarer:

lise sa...

Hej vännen!

Jag LOVAR du ska få öronproppar
i present av mig


Kram till er alla

Annika sa...

Lena, det är ingen lek att vara mamma. I bland måste man bara få stänga av.
Det är lite som på flygplan; du vet, instruktionerna att hjälp dig själv först och barnet sedan.
Hoppas vi kan ses veckan som kommer, kanske t o m över en god lunch.
Många varma kramar från mig!

Anonym sa...

Det här jullovet har jag bara ett barn hemma, så jag kan ,inte alls förstå vad du talar om ;) (men nästa så sitter jag också med choklad asken i knät, har antagligen också förbrukat någon rulle silvertejp)
Jag längtar så efter mina, de kommer hem i morgon :)

Anonym sa...

Ja, just

Gott nytt år!

Anonym sa...

Vilka bra nyårslöften - får man sno dem rakt av? ;)
Hoppas att det vänder snart och att du får näsan över kanten och mår lite bättre snart.

*kram*