söndag 4 januari 2009

Jag drunknar i siffror idag

Om man inte drunknar i ljudet från 3 mindre barn och ljudet från 4 tonåringar,så kan man ju göra det i siffror istället. Ingen skriver 07:00 eller 22:00 snabbare än mig....jag pratar (skriver) om timrapporter.
Samma visa varje månad, någon har glömt att fylla i en dag eller två, eller för all del byta runt på timmarna genom att byta pass med varandra och sedan glömma av det. Och så till sist mina egna timmar, som jag aldrig skriver ner utan försöker minnas på något knasigt vis i mitt redan förvirrade huvud.

Men okej, precis som vanligt, ligger till slut de finputsade timrapporterna klara att köra genom lönesystemet, som jag faktiskt denna gången körde igenom utan en enda protest från dess sida. Verkar som de (assistansföretaget) har fixat de små buggarna i systemet som trasslat tidigare.

Nu till bunten med kostnadsredovisningarna för friskvård bla, jag ska vara glad om jag kommer i säng innan kl 01. Men så kan jag å andra sidan få somna med gott samvete, och så har jag mer tid att ägna mig åt de små imorgon. Vi har ett Starwars skepp att bygga, vilket är en mycket viktig uppgift.

Inga kommentarer: