lördag 17 januari 2009

Tänk på vad du säger!


Just det borde jag göra lite oftare, speciellt när jag pratar med sjukt barn.

Masse blev sjuk igår fredag, med lite feber och svid i halsen. Idag har halsontet tilltagit, så det gnälls lite mer.
Eftersom mina barn är halsflusskänsliga, så ville jag ta mig ett kik i hans gap.
Konstaterar högt, att han är riktigt ordentligt röd, har blåsor och svullna mandlar.
Ev. lite beläggningar på ena sidan.
Här har ni en morsa som även kan fungera husdoktor :)

Masse lägger sig på soffan och onkar sig lite, så kommer han ut till mig efter att ha harklat slem och säger:
-Mamma, det känns som jag har en mandel i halsen......
och så visar han formen av en mandel med fingrarna :)

Nu har jag iallafall berättat för honom att en halsmandel inte riktigt ser ut som en vanlig glöggmandel. Men detta lär jag få äta upp , den närmsta tiden iallafall.

Tänk först ....prata sen!

bilden i inlägget är hämtad här

2 kommentarer:

vicke sa...

åååh Masse!!
Så gulligt!!
HA HA HA

Anonym sa...

Ja, av barn kan man få höra det mesta. :) Gulligt sagt.