fredag 20 mars 2009

En utmaning

Min syster roade sig med att ge mig en utmaning. En ganska kul sådan utan en massa måsten.
Igår tänkte jag ta tag i den, men det gick ju inte för Cessi (dotter)hade ju tagit med sig sin kamera.

Utmaningen innfattar att man ska ta en bild om dagen i 3 dagar som speglar en känsla, vilken som helst. Bilden ska vara dagsfärsk.
Sedan ska man utmana några av sina bloggvänner/favoriter på frivilligbasis såklart, och valfritt hur många.

Min syster tyckte att jag skulle ta mobilkameran. Visst den har en bra pixel osv........det är bara det att jag vet inte hur man får över bilden från kameran till datorn.

Sedan utförde jag min grej igår och tänkte ta en bild på det, men skulle bara gå och handla först. Sedan lades det i glömska tills solen gått ner och det inte gick att föreviga den känslan mer för dagen.
Skulle försöka med det idag istället, för de lovade sol. Och vaknar såklart av mulet tråkväder! Om bara solen ville sticka fram en pyttestund (den försker faktiskt), så skulle jag kunna föreviga samma känsla idag som igår. (Ni får gissa vilken det är )

Nu när jag dravlat klart i ämnet så är det alltså dax att utmana några av mina bloggfavoriter. Mina val är enkla Annika om du orkar, Anneli, Nena, och varför inte Duracellmamman?. Självklart kan vem som helst som läser också anta utmaningen, låt mig veta så jag får kika på bilderna.

Min bild kommer under dagen, om jag lyckas få in den i burken. Annars imorgon när dottern behagat komma hem med utrustningen. Jag har nämligen en känsla som håller i sig, iallafall ett par dagar till :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul utamning!!! Ska försöka hinna med den under helgen!

Kikar förbi med en härlig kram och önskar dig en jätte trevlig helg!

kramis!!!

-Nena- sa...

Kul utmaning.
Lägger den dock lite på is tills jag mår bättre.